تعريف موجز بديانة الهندوس
A Brief Introduction to Hinduism (Part Four)
Translated by: Reza Ervani bin Asmanu
This article, “A Brief Introduction to Hinduism,” is part of the Question and Answer (Aqidah) Category.
د- معتقداتهم:
D- Their Beliefs:
تظهر معتقداتهم في ” الكارما ” ، وتناسخ الأرواح ، والانطلاق ، ووحدة الوجود :
Their beliefs are reflected in “karma”, reincarnation, liberation, and the unity of existence:
١- ” الكارما ” : قانون الجزاء ، أي أن نظام الكون إلهي قائم على العدل المحض ، هذا العدل الذي سيقع لا محالة ، إما في الحياة الحاضرة ، أو في الحياة القادمة ، وجزاء حياةٍ يكون في حياة أخرى ، والأرض هي دار الابتلاء ، كما أنها دار الجزاء والثواب .
1. “Karma”: The law of retribution, meaning that the system of the universe is divine and based on absolute justice. This justice will undoubtedly occur, either in the present life or in the life to come. The retribution of one life will be experienced in another life, and the Earth is both the place of trial and the place of reward and punishment.
٢- تناسخ الأرواح : إذا مات الإنسان يفنى منه الجسد ، وتنطلق منه الروح لتتقمص وتحل في جسد آخر بحسب ما قدم من عمل في حياته الأولى ، وتبدأ الروح في ذلك دورة جديدة .
2. Reincarnation: When a person dies, their body perishes, but their soul departs and enters another body depending on the deeds done in the previous life. The soul then begins a new cycle.
٣- الانطلاق : صالح الأعمال وفاسدها ينتج عنه حياة جديدة متكررة لتثاب فيها الروح أو لتعاقب على حسب ما قدمت في الدورة السابقة .
3. Liberation: Good and bad deeds result in a new, repeated life in which the soul is rewarded or punished based on what was done in the previous cycle.
– من لم يرغب في شيء ولن يرغب في شيء وتحرر من رق الأهواء ، واطمأنت نفسه ، فإنه لا يعاد إلى حواسه ، بل تنطلق روحه لتتحد بالبراهما .
The person who no longer desires anything and will not desire anything again, who has freed himself from the bondage of desires, and whose soul feels tranquil, will not return to the senses of the body, but his soul will depart and unite with Brahman.
٤- وحدة الوجود : التجريد الفلسفي وصل بالهنادكة إلى أن الإنسان يستطيع خلق الأفكار والأنظمة والمؤسسات ، كما يستطيع المحافظة عليها أو تدميرها ، وبهذا يتحد الإنسان مع الآلهة ، وتصير النفس هي عين القوة الخالقة .
4. Unity of Existence: Philosophical abstraction led the Hindus to believe that a person can create ideas, systems, and institutions, and can also preserve or destroy them. In this way, the person unites with the gods, and the soul becomes the essence of the creative power.
أ – الروح كالآلهة أزلية سرمدية ، مستمرة ، غير مخلوقة .
A. The soul, like the gods, is eternal, everlasting, continuous, and uncreated.
ب – العلاقة بين الإنسان والآلهة كالعلاقة بين شرارة النار والنار ذاتها ، وكالعلاقة بين البذرة وبين الشجرة .
B. The relationship between humans and gods is like the relationship between a spark of fire and the fire itself, or like the relationship between a seed and the tree.
ت – هذا الكون كله ليس إلا ظهوراً للوجود الحقيقي ، والروح الإنسانية جزء من الروح العليا .
C. This entire universe is nothing but a manifestation of true existence, and the human soul is a part of the supreme soul.
To be continued in the next part in sha Allah
Sumber : IslamQA
Leave a Reply